Document

Evaluation tools in postgraduate medical education : do we need "Made in Oman" tools?.

Contributors
Other titles
أدوات التقييم للدراسة الطبية التخصصية : هل نحتاج إلى أدوات صنع في عمان؟
Publisher
College of Medicine, Sultan Qaboos University.
Gregorian
2009-12
Language
English
English abstract
I n the august 2009 issue of SQUMJ 2009, Professor C.B. Hazlett wrote about the "Prerequisite for Enhancing Student Learning Outcomes in Medical Education". Basically, he discussed the three requirements for good outcomes in medical education. These include Active versus Passive learning, and how active learning material needs to be constructed, contextualised and cooperatively acquired. He then went on to discuss the importance of the two types of assessment: summative and formative. Summative assessments determine whether the individual should pass or be promoted, while Formative assessments promote lifelong learning if accompanied by appropriate feedback. Feedback is of paramount importance for this to happen, a point which Professor Hazlett underlined. s per Miller's pyramid. It is now a most appropriate time for Oman to assess the postgraduate assessment tools as the SQU medical school has recently implemented its new curriculum and has also developed its assessment tools, while OMSB is in the final stages of decision on core competencies and revision of its assessment tools.
Arabic abstract
في عدد أغسطس 2009 من SQUMJ 2009 ، كتب البروفيسور سي بي هازليت عن "المتطلبات الأساسية لتعزيز نتائج تعلم الطلاب في التعليم الطبي". في الأساس ، ناقش المتطلبات الثلاثة لتحقيق نتائج جيدة في التعليم الطبي. وتشمل هذه التعلم النشط مقابل التعلم السلبي ، وكيف يجب بناء مواد التعلم النشط ووضعها في سياقها واكتسابها بشكل تعاوني. ثم مضى ليناقش أهمية نوعي التقييم: التقييمي التجميعي والتكويني. تحدد التقييمات النهائية ما إذا كان يجب اجتياز الفرد أو ترقيته ، بينما تعزز التقييمات التكوينية التعلم مدى الحياة إذا كانت مصحوبة بتعليقات مناسبة. ردود الفعل ذات أهمية قصوى لحدوث ذلك ، وهي نقطة أكدها البروفيسور هازليت. ق لكل هرم ميلر. لقد حان الوقت الآن لعُمان لتقييم أدوات تقييم الدراسات العليا حيث نفذت كلية الطب بجامعة السلطان قابوس مؤخرًا منهاجها الجديد كما طورت أيضًا أدوات التقييم الخاصة بها ، بينما OMSB في المراحل النهائية من اتخاذ القرار بشأن الكفاءات الأساسية ومراجعة ادوات التقييم.
Member of
Author's Work
Journal articles
0
Al-Lamkiyah, Lamk.
College of Medicine, Sultan Qaboos University.
2008
Journal articles
0
Al-Lamkiyah, Lamk.
College of Medicine, Sultan Qaboos University.
2012-05
Journal articles
0
Al-Lamkiyah, Lamk.
College of Medicine, Sultan Qaboos University.
2000-01
Journal articles
0
Al-Lamkiyah, Lamk.
College of Medicine, Sultan Qaboos University.
2011-02
Journal articles
0
Al-Lamkiyah, Lamk.
College of Medicine, Sultan Qaboos University.
2009-04
Journal articles
0
Al-Lamkiyah, Lamk.
College of Medicine, Sultan Qaboos University.
2010-04